نشست خبری رئيس دانشگاه يزد به مناسبت برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنعت هسته ای در یزد

دکتر سید علی محمد میرمحمدی میبدی در جمع اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر ،افزود: این نمایشگاه به منظور آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع و راحت و جامع دانشگاهیان به چکیده آخرین دست آوردهای کشور در این صنعت برگزار می شود.
وی ادامه داد:علاوه بر آن رفع ابهام در زمینه فعالیت های هسته ای چه به لحاظ ایمنی و زیست محیطی و چه به لحاظ سیاسی و خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان  و تقویت خود باوری دینی و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه در کشاورزی و پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
رئیس دانشگاه یزد گفت: این نمایشگاه در 23 غرفه و در سه بخش چرخه سوخت از زمان تولید - نیروگاه و تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای خواهد بود.
میر محمدی میبدی ادامه داد: در این نمایشگاه 500 عدد از اقلام نمایشگاهی شامل بخش چرخه سوخت و نیروگاه در 225 قلم و بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای در 275 قلم و 3 ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری و چرخه سوخت هسته ای و نمایش سانتریفیوژ بصورت برش خورده و یک ماشین سانتریفیوژ در حال کاردر معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است .  
رئیس دانشگاه یزد در پایان گفت: از تمامی پژوهشگران وعلاقه مندان دعوت می نماییم تا از این نمایشگاه که هر روز از ساعت 9 الی 17 برای بازدید عموم دایر است ،دیدن فرمایند و از نزدیک  در جریان پیشرفت های غرور آفرین دانشمندان هسته ای کشورمان قرار گیرند.

 

سرویس عکس یزدفردا

عکاس : مجید دهقانی زاده

یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا